Ubrania mają kluczowy wpływ na to, jak postrzegają nas inni. Żeby zrobić dobre pierwsze wrażenie, konieczne jest nie tylko dobranie schludnej i czystej koszuli, ale także dopasowanie całego outfitu do sytuacji.
Chyba każdy czułby się niekomfortowo, gdyby na spotkaniu jako jedyny miał na sobie hawajską koszulę w kwiaty wśród osób w garniturach. Wybierając ubranie odpowiednie do pracy, dobrze jest postawić na takie, które pasuje do przedstawicieli danego zawodu. Inaczej będzie ubierał się pracownik dużej korporacji, a inaczej przedstawiciel handlowy. Zazwyczaj dobrym pomysłem jest marynarka, eleganckie spodnie i gładka koszula. Bardziej oficjalnie będzie jednak wyglądać cały garnitur, wraz z krawatem.
Panowie, którzy mogą pozwolić sobie na trochę większą swobodę, powinni pamiętać, by nie wpaść w pułapkę zbyt luźnego stroju. Nawet pracując w firmie, gdzie nie ma się bezpośredniego kontaktu z klientami, warto zadbać o elegancki strój. Nawet przypadkowo możemy natknąć się na klienta, który na pewno nie będzie miał dobrego zdania o firmie widząc pracownika w brudnych czy plażowych ubraniach.